wie zijn wij:

Voorgeschiedenis:

Door omstandigheden, zoals de mensen uit onze kennissenkring  Nederlanders welke geboren zijn in het buitenland en autochtone mensen, werden  Dhr J.J. Stenders veelal gevraagd om brieven van overheden of verzekeringen te beoordelen, als gevolg hiervan kwamen mensen ons om hulp vragen in hun financiële problemen. In het beginstadium, en dan moet men denken aan het jaar 1999, waren dat eenvoudige zaken maar de daarop volgende jaren werden de zaken complexer. en hadden tot voor kort niet de behoefte om de functie van bewind-voerder op ons te nemen.

De werkwijze van ons was, na het bekende telefoontje van kunt u mij helpen, want zo gaat het veelal zelf als je elkaar een uur ervoor gesproken heb, eerste aanzet tot het gesprek. Daarna komt er een gesprek waarbij de problematiek wordt verteld en de oorzaak hiervan.

Wij vragen de stukken en bestuderen deze,  afhankelijk van de tijdsdruk, maar meestal met een week komen wij met een voorstel. De klant in deze, die eigenlijk altijd alleen maar rust wil en uit de problemen wil komen, is op dat moment zijn overzicht kwijt en wil vaak direct actie.

Direct actie doen wij meestal niet, wij stellen dan voor om er even over na te denken en dan met een week hierop terug te komen. Eigenlijk hebben wij nog nooit meegemaakt dat er dan cliënten afhaken. Het proces wat wij volgden was; inventariseren, actieplan maken, uitvoeren en dan het probleem overgeven aan derden. Dit kan zijn curator middels een faillissement, bewindvoering, beschermings- bewind, minnelijke schikking e.d.

Dit deden wij in het begin altijd gratis, wij vinden dat van mensen die dusdanig aan de grond zitten er geen geld meer kan worden gevraagd. Wij deden dit altijd vanuit privéomstandigheden, echter om bescherming van privé redenen hebben wij daarvoor in 2006 een stichting opgericht. Het blijft nog wel de insteek dat wij bij de start van ons traject de kosten niet op onze cliënten verhaald worden.

J.J. Stenders